Home
ikona článku

MiND child = Mentally-Inteligent Neuro-Divergent Child

Jako jedna z mála jihočeských škol systematicky pracujeme s nadanými a mimořádně nadanými žáky už od první třídy. Práce s nadanými žáky u nás není náhodná, naopak škola má vytvořený systém podpory a dalšího rozvoje nadaných žáků. Nadané a mimořádně nadané žáky oddělujeme od běžných tříd pouze na pár hodin v rámci edukačních skupin, ve kterých u žáků rozvíjíme více jejich nadání. Nechceme nadané žáky zcela oddělovat od ostatních kamarádů, které znají například už ze školky. Důležitá je totiž pro nás i socializace nadaných žáků. V rámci rozvoje nadaných a MiND žáků spolupracujeme s organizací Qiido. Vyhledáváme nadané žáky u zápisu do prvních tříd. U vytipovaných žáků pak proběhne diagnostika, přičemž škola a současně i rodič ví, zda-li je dítě nadané či mimořádně nadané a ihned po nástupu do školy je takovému žáku věnované péče v podobě edukačních skupin, materiální podpory apod.. 

Rodičům takových žáků je dána metodická podpora, jak s nadaným dítětem pracovat doma a nadále jej rozvíjet.  

Kdo je to MiND žák – viz https://www.qiido.cz/kdo-je-mind-dite/.

KONCEPCE ŠKOLY PŘI PODPOŘE MiND ŽÁKŮ

  • Identifikace MiND žáků: Škola ve spolupráci s externí organizací vytvoří fungující proces vyhledání MiND žáků na 1. stupni. Například ve spolupráci s organizací Qiido proběhne v dubnu u zápisu do 1. tříd diagnostika možných MiND žáků.
  • Profesní rozvoj učitelů: Podpora dalšího vzdělávání pedagogů školy při práci s MiND žáky, včetně využívání efektivních a moderních metod. 
  • Edukační skupiny: Od školního roku  2023/2024 vytvoření edukačních skupin (např. 3 hodiny v týdnu) pro nadané žáky 1. a 2. tříd . Nadaní žáci však budou i nadále chodit do svých kmenových tříd. Koncepcí školy není vytvářet speciální nebo výběrové třídy, ale individuálním přístupem rozvíjet všechny naše žáky.
  • Zavádění vyučovacích metod a forem i dle potřeb MiND žáků: 

Metody výuky: např. projektové vyučování, vybrané aktivizující metody apod.

Formy výuky: např. individualizace výuky, skupinové práce.

  • Sdílení: Snaha sdílet své zkušenost s ostatními pedagogy, školami nebo organizacemi věnující se práci s nadanými žáky.
  • Personální podpora MiND žákům: Pracovníci školního poradenského pracoviště (psycholog, speciální pedagog), další pedagogové, kteří se budou individuálně věnovat MiND žákům.

Základní škola Tábor, Zborovská 2696

Základní škola Tábor, Zborovská 2696, 39003 Tábor

„Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval, pamatoval na minulost, znal přítomnost a předvídal budoucnost.“ Jan Amos Komenský

Plán práce školy

Novinky ve škole

ikona článkuSkvělý výsledek pro ZŠ Zborovskou v olympiádě z českého jazyka

Dne 28. 11. 2024 se konalo školní kolo olympiády z českého jazyka. Účastnilo se 26 žáků z 8. a 9. ročníků naší školy. Do okresního kola postoupili dva nejlepší řešitelé. Školní kolo se tradičně skládalo z mluvnické části a slohové. Vzešly nám 2 vítězky: Linda Vojtová z 9. D a Julie Benešová z 8. C, které se zúčastnili 28. 1. 2025 okresního kola. Julie Benešová z 8. C skončila těsně pod stupni vítězů a krůček od postupu do dalšího kola, přesto se jedná o jeden z nejlepších výsledků za poslední roky. Julie skončila na 4. - 6. místě, přičemž první 3 místa obsadili žáci gymnázií. Linda Vojtová skončila na 25. – 26. místě. Celkem soutěžilo 31 žáků z táborského okresu.


ikona článkuZborovská laťka - 28.1.2025

Jako každý školní rok i v letos proběhla na konci prvního pololetí Zborovská laťka ve skoku do výšky. Soutěže se mohli zúčastnit dobrovolníci z druhého stupně. K vidění byly kvalitní i méně povedené skoky. Všichni, kteří se do soutěže přihlásili, zaslouží pochvalu za odvahu a převedený výkon. Loňský výjimečný výkon 180 cm Jana Lažka se letos nepodařilo překonat, nejvíce skočil Petr Nedvěd z 9.T 165 cm. U dívek naopak překonala o 5 cm loňský výkon Kristýna Štoudková z 9.B skokem vysokým 140 cm.


ikona článkuLyžařský výcvik 7.ABCD – Lipno, chata Kramolín, 5.- 10.ledna 2025

V první lednovém týdnu nového roku 2025 proběhl první turnus lyžařského výcviku sedmých ročníků. V chatě Kramolín na vrcholu lipenského sjezdového areálu se sešly třídy 7.A až D. Sněhové podmínky sice nebyly úplně ideální, nicméně na lyžařský výcvik to bylo dostatečné. Žáci se zdokonalovali v lyžařských dovednostech a většině z nich se povedlo zlepšit svoje lyžování o velký kus kupředu. Dobrovolníci měli možnost využít i večerní lyžování. Ve středu odpoledne proběhla tradiční regenerace v místním plaveckém bazénu a na závěr kurzu žáci navštívili rozhlednu Stezku korunami stromů. Žáci si z lyžařského kurzu odvezli spoustu nejen sportovních zážitků (závody ve slalomu, plavecké závody družstev, běžecký výběh), ale třeba i celotýdenní soutěž o nejlépe uklizený pokoj a čtvrteční povedenou diskotéku. Všichni zúčastnění zaslouží velikou pochvalu za přístup a chování během kurzu.


ikona článkuMatematický adventní kalendář

Po celý advent mohli žákyně a žáci 2. stupně řešit každý den jednu zajímavou adventní úlohu v rámci Matematického adventního kalendáře. Celkem bylo zadáno 14 úloh. Do řešení se zapojilo 89 žákyň či žáků. Odevzdáno bylo 365 odpovědí, z nichž bylo 335 správných. V pátek 20. 12. proběhlo vyhlášení. Nejprve byli oceněni věcnou cenou, diplomem a sladkou odměnou ti, kteří zodpověděli všechny úlohy správně (Macková Kateřina, 9.A; Melich Lukáš, 7.T; Mrázová Jaroslava 9.D). Dále byli diplomem a větší sladkou odměnou odměněni ti, kteří vyřešili alespoň polovinu úloh správně (Vlčková Marie, 9.D; Nedvěd Daniel, 9.C; Hlaváčová Markéta, 9.D; Šnajdrová Magdaléna, 9.A; Lešetická Anežka, 9.D; Matošková Nina, 7.C; Tian Jie, 9.A; Chudlařská Monika, 8.D; Kadlecová Tereza, 9.D; Pýchová Natálie, 8.D; Klimentová Emma, 7.B). Poté proběhlo losování ze všech správných odpovědí, kdy byla oceněna věcnou cenou jedna náhodně vylosovaná správná odpověď. Následně bylo oceněno sladkou odměnou 10 náhodně vylosovaných správných odpovědí. Při losování mohly děti zažít skutečnost, že ten kdo odevzdal více správných odpovědí, měl větší šanci na vylosování, k čemuž i docházelo. Ostatní, na které se neusmálo štěstí, odcházeli alespoň s odměnou v podobě bonbonu. Doufáme, že řešení adventních úloh dětem zpříjemnilo adventní čas a zkrátilo čekání na Vánoce.


ikona článkuKrajské kolo ve florbalu DIII

Ve středu 26.11. proběhlo v Písku krajské kolo ve florbalu. Děvčata hrála celkem tři zápasy, jejichž výsledky byly následující: ZŠ Zborovská : ZŠ Velešín 1:0 ZŠ Zborovská : ZŠ Strakonice 4:0 ZŠ Zborovská : ZŠ Písek 2:0 Všichni nechali na hřišti maximum, tým podpořila svým skvělým výkonem opět Eliška Kloučková, která nepustila do brány jediný gól. Dívky ve složení Linda Folbergerová, Sofie Tomášková, Aneta Zounová, Ester Macháčková, Klára Kloučková, Tereza Susková, Eliška Kloučková, Nikola Matějčková, Laura Horková, Adéla Petrášková, Adéla Vondráková, Anežka Nováková ovládly turnaj a staly se tak vítězkami krajského kola. Všem moc děkuji za vzornou reprezentaci školy! E. Klimešová


ikona článkuPrvní místo v krajském kole florbalu žáků 6.-7. tříd!

Ve čtvrtek 21.11.2024 se florbalové družstvo žáků 6.-7. tříd, které suverénně opanovalo okresní kolo, zúčastnilo i krajského kola v Písku. V konkurenci pěti nejlepších týmů z celého kraje prošlo celou soutěží opět bez jediné porážky a tak zaslouženě převzalo pohár a medaile pro nejlepší tým našeho kraje. Je škoda, že kvůli nedostatečnému financování školního sportu se už dále nepostupuje a naše družstvo, které zatím nepoznalo hořkost porážky, nemůže porovnat svoji výkonnost s dalšími týmy v celorepublikovém měřítku. Družstvo hrálo ve složení: 7.S - Vaněk Michal, Vaněk Tomáš, Pešina Vladimír, Hotový Martin, Zákostelecký Daniel, Raszka Štěpán, Janovský Jan, Bereznanin Radek, Schmaus Marek a 7.T - Bečvář Vítek, Friedrich Tobiáš). Všem reprezentantům moc děkujeme za jejich výkony a skvělou reprezentaci celé školy!


Grant Jihočeského kraje - Podpora práce s dětmi a mládeží (mimo oblast sportu) pro rok 2024

V rámci grantu Jihočeského kraje Podpora práce s dětmi a mládeží (mimo oblast sportu) - Pravidelná zájmová činnost a zájmové vzdělávání byl škole schválen projekt s názvem Aktivní mimoškolní činnost žáků základní školy. Výše podpory byla 37 000,- Kč. Celkové náklady byly 109 386,20,- Kč. Z grantu se podpořily kroužky angličtiny, keramiky a pěvecký sbor nákupem materiálu a vybavení na činnost.